Apple vill stoppa Spotifys lansering i USA

Det har stått de senaste dagarna om att Apple vill stoppa Spotifys USA-lansering. Spotify har vid två tillfällen försökt lansera i USA men inte har lyckats. Nu den tredje gången vill de försöka igen men denna gången vill apple stoppa Spotify med deras lansering för att apple är rädd att spotify ska konkurera ut Itones. 

Vad tycker vi om detta?
Eftersom att spotify har varit framgångsrika i europa så varför inte försöka i USA? Vi tror inte att spotify kommer att konkurera ut itones för de har de inte gjort i Sverige (än). Spotify är en bra tjänst. Jag (Sanna) använder spotify dagligen och tycker det är ett riktigt bra program som jag inte skulle kunna klara mig utan, jag har det i mobilen och lyssnar varje gång jag ska någonstans och är själv. Lyssnar även på det i skolan, även fast skolan har stängt av de och jag har då permium. Det kanske inte finns folk i USA som inte använder Itones och vill då kanske använda sig av ett annat musikprogram. Så varför inte spotify?
Jag (Jennifer) använder bara spotify när jag spelar och när jag städar. Jag tycker att spotify ska lanseras i USA av samma andlening som Sanna tycker.
// Sanna Och Jennifer

Kommentarer

Något att säga?

Namn:
Ska vi komma ihåg dig?

email (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0